Modell 1924
Tillverkare: AB Avancemotor, Augustendal, Nacka.
Traktor för treskärig plog. 2-cyl. tändkulemotor, 30 hk senare 30/35 hk. Vikt 2660 kg.
1923 Anställdes en ny chefskonstruktör, ingenjör Fritz Nilsson, som tidigare arbetat med motorplogar/traktorer hos Bofors. En första prototyp provkördes hösten 1924. Den första serien på 20 traktorer var klar för leverans våren 1925.
Våren 1927 exporterades 20 traktorer till Australien. Inom några månader hade många av vevaxlarna gått av och även förstört cylinderblocken på en del traktorer. Man trodde att det berodde på Australiens tyngre bränsle som krävde en annan inställning av insprutarna. En orsak var också att vevaxeln bara var trelagrad i kombination med ett tungt svänghjul. Avance skickade ner en man för att hjälpa till med modifieringarna. Dessa inkluderade en fyrlagrad vevaxel och  ett nytt gjutet hus med ett extra lager som klarade svänghjulets vikt. Huset gjorde att traktorn blev 15 cm längre. Även andra modifieringar gjordes. Alla 20 traktorer byggdes om under hösten 1927. Från 1928 var dessa modifieringar standard och traktorns vikt hade ökat till 3330 kg.
Modell 1928
Tillverkare: AB Avancemotor, Augustendal, Nacka.
Traktor för treskärig plog. 2-cyl. tändkulemotor, 30-35 hk. Vikt 3330 kg.
 
 
Ca 800 st tillverkades 1924-1930.
 
 AB Åbjörn Anderson, Svedala "hade försäljningsrätten i hela världen av traktorn avsedd att inbyggas såsom driftmaskineri i väghyvlar." De köpte 51 traktorer till väghyvlar och 48 motorer till vältar.
De flesta traktorer exporterades. Traktorerna  som exporterades till Argentina hade "El Sueco"(Svensken) gjutet på kylaren istället för Avance. 

 

Modell 1924

 

 

 

 

 

Modell 1928
 

Kopplingsbyte i Australien.

Svedala väghyvel. Stockholm Stads första väghyvel på Uppsalavägen, 1932. Förare Nils Bernzon.